Muziek Maak Je Samen

Muziek Maak Je Samen”

Over "Muziek Maak Je Samen"

Muziekvereniging Groenlo organiseert ieder jaar opnieuw de cursus 'Muziek Maak Je Samen', die speciaal bedoeld is voor kinderen van groep 4 en 5 van de basisschool.

De cursus bestaat uit 12 lessen van een uur. Tijdens deze lessen ligt de nadruk op de instrumenten van een harmonieorkest. Al deze instrumenten komen uitgebreid aan bod en leden van het orkest vertellen hoe de instrumenten werken, hoe ze klinken en uiteraard is er ruim de tijd om de instrumenten uit te proberen. Daarnaast worden ook de beginselen van noten lezen, ritmes klappen en blokfluit spelen aangeleerd. De afsluiting van de cursus is een spectaculair mini-concert waarbij de deelnemers laten zien en horen wat ze allemaal geleerd hebben. De kinderen krijgen dan ook allemaal een mooi certificaat.

De lessen worden gegeven door Bas Konings, die al een aantal jaren dirigent is van de twee jeugdorkesten van de muziekvereniging (Eigenwijs en Muziekfabriek). Kinderen die zich opgeven voor Muziek Maak Je Samen en die daarna doorgaan met muziekles, kunnen uiteindelijk ook in deze jeugdorkesten gaan spelen.

Oefenen zonder een doel is natuurlijk niet leuk. Om de kinderen de gelegenheid te geven om te laten zien en horen wat zij allemaal hebben geleerd wordt het proejct afgesloten met een concert. De kinderen van 'Muziek Maak Je Samen' hebben een belangrijke rol tijdens dit concert, maar er treedt nog meer jeugd van de vereniging op. Naast de eerder genoemde jeugdorkesten Eigenwijs en de Muziekfabriek, staan ook de jongste slagwerkers van Snuffle op het podium voor een spetterend optreden.

Muziek maken is leuk, maar samen muziek maken is ontzettend leuk. Daarnaast is bekend dat kinderen profijt hebben van muziekles. Jonge kinderen die muziekles krijgen, ontwikkelen een beter geheugen dan leeftijdgenootjes die dit niet krijgen. Musiceren blijkt het groepsgevoel en de discipline te versterken en daarnaast de sociale en emotionele vaardigheden.

Reden genoeg om uw kind aan te melden voor de cursus 'Muziek Maak Je Samen'.

"Muziek Maak Je Samen" jaargang 2019

De cursus “Muziek Maak Je Samen” begint weer in Januari.

Muziekvereniging Groenlo organiseert dit jaar opnieuw de cursus “Muziek Maak Je Samen”. De cursus zal dit jaar op de donderdagmiddag van 15:00-16:00 worden gegeven. De eerste les begint op 10 januari 2019 en zal plaatsvinden in De Mattelier, Mattelierstraat 19 in Groenlo.

De kosten van de cursus bedragen €89,-.

Wilt u uw kind al vast aanmelden stuur dan een mail naar: jeugd@muziekvereniginggroenlo.nl

Aanmelden kan nog tot 21 december 2018