Muziekvereniging Groenlo heeft meerdere orkestgroepen. Het harmonieorkest telt zo’n vijftig muzikanten. Het orkest staat sinds 2006 onder leiding van dirigent Marcel Loff. Door het jaar heen worden er diverse concerten georganiseerd, voorbeelden hiervan zijn een marktconcert, voorjaarsconcert en uitwisselingsconcerten. Daarnaast zijn we ook van de partij tijdens de palmpasenoptocht, kermis in Zwolle en dodenherdenking op 4 mei. Het orkest repeteert iedere maandagavond van 19.45 tot 22.00 uur in de Mattelier in Groenlo. Om toegelaten te worden tot het orkest moet het B-diploma behaald zijn en moet er voorgespeeld worden voor de dirigent. Kom gerust eens langs om een repetitie bij te wonen!

Aanmelden

Kunt u reeds een instrument bespelen en wilt u lid worden van de muziekvereniging en mee doen in het orkest?
Klik hier voor het aanmeldingsformulier.
Wilt u lid worden, maar wilt u eerst lessen volgen? In de maand mei kan men zich aanmelden voor de muzieklessen bij Smoog. Meer informatie over de opleiding van de jeugd, zie het kopje jeugd op de website.
De aanmeldformulieren kunnen worden ingeleverd bij een van de bestuurleden of via bestuur@muziekvereniginggroenlo.nl.

Dirigent

Marcel Loff – dirigent Vestingstadorkest

Marcel Loff is in 1970 geboren te Losser, Overijssel. Hij begon zijn muzikale loopbaan op 5 jarige leeftijd, toen hij met de Trompet in aanraking kwam. Al snel werd de Trompet ingeruild voor een Bariton en uiteindelijk Bastuba en Bastrombone. Aan het Conservatorium te Enschede studeerde hij o.a. Bastuba en Bastrombone als hoofdvakken. In 1995 studeerde hij af op het Twents Conservatorium op Bastuba en een jaar later op Bastrombone. In 1995 kreeg Marcel Loff een baan bij Joop van den Ende als Bassist en Bastrombonist. Hij heeft bij verschillende musicals gespeeld zoals; “Evita”, “Joe” the musical, “West Side Story”, “Anatevka” en “Chicago”. Tevens werd hij in 1995 dirigent van het Egerländerorkest de Bonkenbargkapel te Oldenzaal. Waarbij hij tot op heden nog steeds dirigeert. Met dit orkest werd hij o.a. in 2007 Europees Kampioen. In 1999 werd hij als Bassist aangenomen bij het orkest van de Koninklijke Luchtmacht, waar hij nog steeds werkzaam is. Tevens heeft hij bij verschillende orkesten gewerkt als dirigent en gastdirigent. Sinds 2006 dirigent van de Muziekvereniging Groenlo waarmee hij in 2009 op het Concert Concours te Enschede een eerste prijs behaalde met promotie naar de Ere-afdeling. Verder verzorgd hij met dit orkest zo’n 5 concerten per jaar.