Muziekvereniging Groenlo organiseert op vrijdagavond 19 april a.s. in De Mattelier een Groenlose “Maestro” , naar het succesvolle TV programma “Maestro”.

Enkele bekende Grollenaren (“BG-ers”) zullen het Vestingstadorkest gaan dirigeren. Elke maestro krijgt twee stukken de dirigeren, waarna ze beoordeeld worden door een deskundige jury, bestaande uit Emile Laarveld, Mike Wittenbernds en Willem te Molder.

Uiteraard krijgt elke maestro vooraf instructies van de dirigent van het Vestingstadorkest, zodat ze niet geheel onbeslagen ten ijs komen. Naast de “maestro’s” zal het Vestingstadorkest, o.l.v. hun eigen dirigent Marcel Loff, enkele prachtige stukken spelen.

Ben je benieuwd welke bekende Grollenaren de maestro’s zijn, en wil je meer weten over dit concert? Houd de socials van Muziekvereniging Groenlo dan goed in de gaten!

Hierbij presenteren we de eerste Maestro: Kees Porskamp

In het dagelijks leven werkt Kees bij de KLM, maar de Grollenaren kennen Kees natuurlijk van zijn optredens tijdens de pronkzittingen van carnavalsvereniging De Knunnekes.

Tijdens de afgelopen pronkzittingen heeft Kees niet alleen opgetreden, maar zelfs ook gezongen!
De vraag is nu: kan Kees ook dirigeren?

Zoals alle maestro’s, krijgt Kees vooraf begeleiding van de dirigent van het Vestingstadorkest: Marcel Loff.

Hierbij de bekendmaking van de tweede maestro: Kyra Broshuis

Kyra is eigenaar van Kyra Broshuis Teksten en Foto’s Groenlo en is in Groenlo vooral bekend als journalist voor de Groenlose Gids/Achterhoek nieuws.

Uiteraard wordt Kyra niet voor de leeuwen gegooid en wordt ze – net als in het TV programma – vooraf  begeleid door de dirigent van het Vestingstadorkest: Marcel Loff.

Hierbij de bekendmaking van de derde maestro:

Naast Kees Porskamp en Kyra Broshuis zal Bart Porskamp het Vestingstadorkest dirigeren.

Ook vanuit de gemeente Groenlo is er dus een maestro gevonden.

Bart is in Groenlo bekend als wethouder en tweede locoburgemeester bij de gemeente Groenlo

Uiteraard zal Bart niet in het diepe gegooid en wordt hij –net als in het TV programma- vooraf

begeleid door de dirigent van het Vestingstadorkest: Marcel Loff.

Hierbij de bekendmaking van de vierde en tevens laatste maestro:

Naast Kyra Broshuis, Kees Porskamp en Bart Porskamp zal Martin Geessinck als maestro deelnemen aan dit concert!

Martin is eigenaar van Hulshof kantoorspecialiteiten én is één van de commissarissen van de Muziekvereniging Groenlo. Martin heeft het “commissaris schap” overgenomen van zijn schoonvader, wijlen Jan Reukers.

Voordat Martin het Vestingstad orkest zal leiden, zal hij eerst – net als in het TV programma – begeleid worden door de dirigent van het Vestingstadorkest: Marcel Loff.

Hiermee zijn alle maestro’s bekend gemaakt.

Kaarten zijn verkrijgbaar via De Mattelier