Bas Konings – dirigent Muziekfabriek en Eigenwijs
Sinds 2010 is Bas Konings (1982) dirigent van de jeugdorkesten Eigenwijs en de Muziekfabriek van Muziek Vereniging Groenlo. Het proces van het leren samen spelen van jonge tot gevorderde musici vindt hij een leuke uitdaging. Plezier staat daarbij altijd voorop. Daarom probeert Bas muziek uit te zoeken of uit te schrijven die de musici aanspreekt. En hij probeert daarbij ook verschillende muziek genres aan te bieden om interesse van de musici te wekken.

In 2007 is Bas Konings afgestudeerd aan het ArtEZ conservatorium in de muziekrichting (lead-)trompet Jazz & Pop. Als trompettist speelt hij momenteel bij het Millennium Jazz Orchestra, de Dual City Concert Band en de band X-Orchestra. Daarnaast is hij werkzaam als trompet/bugel docent en dirigent bij verschillende muziekverenigingen. Naast de orkesten bij Muziek Vereniging Groenlo geeft Bas ook de cursus Muziek Maak Je Samen voor kinderen van ongeveer 7 jaar. Sinds 2019 verzorgt hij ook trompetlessen via de nieuwe stichting Stichting Muziek Onderwijs Oost Gelre (SMOOG).

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut